Aurinkoaddikti Pattayaan tutustumassa

Tähän mennessä rusketus on tarttunut tosi hyvin, mutta varmaan vanhempiini tullut kun mikään ei riitä 😀 tuntuu jo nyt että väri ei vaan millään tartu vaikka ihan minimikertoimet. Huomenna laitetaan öljyt kehiin ja beachille jos sitten vaikka tarttuis! Alkuviikko on mennyt tosi kiireellä eteenpäin, koska ollut kauheasti nähtävää ja tekemistä!

Maanantai:

Matkustimme laivalla läheiselle saarelle Koh Larnin rannalle. Saari oli aika pieni, mutta todella kaunis. Heti satamaan päästyämme vuokrasimme skootterin jolla oli helppo liikkua saarella. Kilometrejä ei tullut juuri mitään, mutta oli kivempi liikkua sillä kuin kävellen. Skootterilla sai ajaa kävelyreiteillä ja huhhuh se vasta oli kokemus. Melkein pystysuoria mäkiä+huonot jarrut ja irtiolevat kadussa olevat tiilet. Hengissä kuitenkin vielä ollaan ja rannalle pääseminen oli sen arvoista. Oli aivan upeat maisemat. Muuta ei sitten tullut maanantaina tehtyä

Tiistai:

Tiistaina kävimme isäni kanssa skoottereilla n. 20kilometrin päässä sijaitsevassa luonnonpuistossa missä oli eläimiä ja upeaa luontoa. Oli aika hauska ”minizoo” alueella kun osa eläimistä oli ihan vapaana siellä 😀 silittäessäni pientä peuraa tajusin että aivan naamani vieressä istui papukaija, joka vain tuijotti minua. Papukaijat olivat ihan vapaana, mutta eivät ne lähteneet mihinkään. Eläimet olivat tosi hyväkuntoisia ja niistä selvästi pidettiin huolta. Tosin siellä oli myös tiikeri jonka kanssa sai ottaa kuvan muutamalla eurolla (100B), mutta sitä en halunnut koska raukka vain makasi puolikuolleen näköisenä ja oli selvästi aivan huumattu (jotta se ei kävisi ihmisten kimppuun). Iltapäivällä muut lähtivät kävelemään jotain hullunpitkää lenkkiä ja itse en jaksanut lähteä mukaan, joten ajoin skoballa viereisille markkinoilla ja ostoskeskukseen. Rakastuin heti ostoskeskukseen :DD siellä oli Ikean kokoinen vähän niinkuin paikallinen Prisma, jossa oli ihan kaikkea kauheat määrät ja todella halvalla. Varsinkin lihatiskit ja hedelmähylly houkuttelivat. Illalla olimme laulamassa karaokea ja olin hetken aikaa kännikuskina skootterilla. Lopulta luovutin ja heitin skootterin hotellille lähtien seurueen kanssa Walking Streetille.

Keskiviikko:

Aamulla piti lähteä 8.00 aamupalalle ja siitä vesipuistoon. Kaverini oli kuitenkin tullut hotellille vasta seitsemältä aamulla joten lähtö venähti kello 11. Vesipuisto oli Cartoon Networkin tyyliin rakennutta ja siellä oli hurja määrä erilaisia liukumäkiä ja muita vesilaitteita. Kyllä siellä muutama tunti helposti vierähti niitä kiertäessä. Suurin osa oli tosi kivoja, mutta olisi saanut olla vähän vielä hurjempia ja miinusta oli se, että vettä roiskui joka paikassa suuhun ja nenään (silmät älysin pitää kiinni) Nyt sitten loppuilta vain chillailua hotellilla ja kohta varmaan nukkumaan. VÄSYTTÄÄ aivan älyttömästi koko ajan. Varmaan vielä aikaerorasitus, mutta myös tää kauhee kuumuus ja helle väsyttää.

Ja kunhan vielä se aurinko tarttuis paremmin! Haluun olla niin ruskee kun tuun Suomeen, että mua ei tunnista XD

Ensimmäinen viikonloppu Pattayalla

Viikonlopusta ollaan juuri ja juuri selvitty. Nyt vasta sain koneenkin avattua ja kirjoitettua tänne matkakuulumisia ja laitettua kuvia 😀 (kuvat eivät muuten ole ollenkaan aikajärjestyksessä, koska tää blogi ei anna vaihtaa niitten järjestystä, muutenki tosi hankala homma lisäillä kuvia)

Perjantai aamuna lähdettiin kävelemään rantaa pitkin. Lähimpänä oleva Pattaya Beach on n. 4km pitkä ja lähdettiin puolesta välistä sitä kävelemään vähän pidemmälle. Päivisin on aina tosi matalalla vesi ja kivikot olivat kuivalla maalla, joten päästiin niitä pitkin seuraaville rannoillekkin. Heti kun päästiin pois tästä turistirysästä niin maisemat muuttuivat aika paljon ja oli ihanan rauhallista kun muita ihmisiä ei näkynyt. Myös rantabaarien hinnat tippuivat radikaalisti. Lähellä saat maksaa vedestäkin 25B kun toisella rannalla juodut jääteet maksoivat vain 20B. Kuuma oli kun helvetissä, koska toiselle rannalle ei tuullut ollenkaan ja meressä uiminen ei auttanut koska myös merivesi on lähemmäs 30 asteista. Oli kyllä hienoa kävellä toista rantaa pitkin, koska siellä ei ollut niin paljon roskia vaan enemmänkin kuolleita kaloja ja simpukoita (yhdessä kuvassa on ponttonin päältä löydetty kuollut erittäin pelottavan näköinen kala) Lopulta matka kävi liian tuskaiseksi ja päätettiin että lähdetään taksilla takaisin keskustaan.

Rantakävelyn jälkeen käytiin vuokraamassa 125 kuutioinen skootteri viikoksi, koska sillä on helppo liikkua täällä ja myös isälläni on oma 150 kuutioinen skootteri täällä. Skootterilla on muuten ihan kiva liikkua, mutta täällä on ihan hullu liikenne ja vain yksi asia mikä pitää muistaa: viidakon lait. Kenelläkään ei ole mitään hajua liikennesäännöistä yms. Eikä edes korttia. Lisäksi liikenne on väärän puoleinen meille nähden eli ajetaan vasenta kaistaa mikä on erittäin tärkeä muistaa. Tähän asti ainakin ollaan selvitty hengissä ja skootteri on siitä kätevä että mahtuu kulkemaan pienistä väleistä (kuten kävelyteitä pitkin) autolla mm. risteyksistä ja liikenneväleistä ei pääsisi ikinä eteenpäin koska jengiä vaan tulee ja kukaan ei anna kenellekkään tilaa. Kaikille kaduille ei kuitenkaan kannata mennä (esim. rantakatu) koska siellä on poliiseja ja ei satu löytymään taskusta kansainvälistä korttia kevytmoottoripyörän ajamiseen. Perjantai iltana vaan kruisailtiin ympäri Pattayaa ja lopulta jäätiin lähialuuelle baariin.

Lauantaina ei voinut mennä ottamaan aurinkoa, koska olkapäät paloivat perjantaina. Elikkä huivi vaan päälle ja lähdettiin ajamaan pikkukyliin maaseudulle. Oli hienoa nähdä vähän muitakin maisemia. Kylissä oli kyllä tosi kurjan näköistä, koska siellä oli erittäin köyhää ja sinne asti turismi ei ollut levinnyt. Maaseudulla luonto oli kyllä paljon vehreämpää ja metsää oli joka puolella. Aika aikaisin oltiin takaisin hotellilla ja sitten vaan otettiin iisisti ja odoteltiin että illan markkinat alkaisivat. Lähdimme skoottereilla muutaman kilometrin päähän paikallisille markkinoille. Olivat ne isommat kuin kotikylän Hyvinkään markkinat, mutta ei siellä oikein ostettavaa ollut. Vaatteita ja kenkiä myyvät kojut olivat täynnä samaa paskaa ja aloitushinta oli kauhea. Itse en jaksa tinkiä, joten mitään en ostanut. Markkinoilla oli myös iso alue täynnä ruoan myyjiä. Mielenkiintoisia ruokalajeja oli tarjolla ja paljon erilaisia hedelmiä ja mm. Paistettuja hyönteisiä. Ostin ainoastaan yhden maissin koska ne ovat niiiiiiiin hyvän makuisia täälläpäin ! Surullisinta marketissa oli nähdä kuinka siellä oli pienissä häkeissä eläinten pentuja kuten koiria, kissoja ja kaneja. Niillä ei ollut vettä eikä liikkumatilaa. Pohja oli ihan häkkiä vaan ei edes pyyhettä oltu kaikille laitettu ja niitä oli tungettu monta samaan. Eläimistä oikein näki kuinka paha niillä oli olla. Jos vaan voisin niin pelastaisin kaikki ne raukat. Alkoi melkein itkettämään yhdellä kojulla koettu tapaus. Pienessä häkissä oli monta kissanpentua, yksi makasi elottomana nurkassa kun muut leikkivät. Sen silmät oli turvonneet ja punaiset ja se juuri ja juuri hengitti. Sanoimme myyjälle että se kissa tekee kuolemaa, hän vain totesi että niin tekee ja antoi asian olla. Toivon että tuollaiset ihmiset kokevat karmean kuoleman. Ei kukaan voi tehdä pienille eläimille niin 🙁

Illan päätteeksi lähdimme Walking Streetille juomaan yhdet. Viikonlopuksi hinnat olivat nousseet ja jengiä riitti. Päädyimme baariin missä oli Thai nyrkkeily kehä. Lähdin kokeilemaan miten pärjäisin kehässä ja koko baari oli ihmeissään kun suomalainen muija nousee kehään ammattilaisten kanssa. Sain hanskat käteeni ja ensimmäinen erä alkoi. Yritin kaikkeni, mutta kyllä ne pienikokoiset jätkät vaan kovia ovat. Kolmannen erän tullessa eteen olin jo ihan loppu, hengästynyt, hikinen ja jokaista lihasta särki, sain kuitenkin vastustajan maahan! (varmaankin säälistä :D) Oli kyllä hieno kokemus!

Tänään (sunnuntaina) heräsimme tosi myöhään eikä keretty syömään aamupalaa vakkaripaikkaamme Apexiin. Harmittaa koska siellä on niin hyvä buffet, löytyy ihan kaikkea ja varmasti saa vatsan täyteen ja hyvän mielen. Päädyimme ottamaan aurinkoa taas ostoskeskuksen katolla sijaitsevalle uima-altaalle. Siellä meni päivä uidessa ja suurimman osan ajasta vain nukuin auringossa (selkäni kylläkin paloi aika pahasti, joten ei ollut hyvä idea :/) Viiden aikaan tulimme hotellille takaisin ja tässä nyt sitten ollaan syöty ja tapettu aikaa. Illaksi ei ole tekemistä, joten varmaan kohta nukkumaan menon aika.

Hauskaa alkavaa viikkoa kaikille! Kirjoittelen taas kun ehdin 🙂

Auringonottoa, ruokaa ja yöelämää Thaimaan malliin

Yritin eilen lisätä tänne kuvia Bangkokin lentokentällä odottaessamme bussia, mutta se ei onnistunut koska netti ja tietokone eivät toimineet kunnolla. Elikkä nyt sitten kaikki kerralla.

KESKIVIIKKO:

Lento meni hyvin, eikä mitään ihmeellistä tapahtunut. Koneen piti lähteä 17.10, mutta pääsimme lähtemään jo ennen viittä koska kaikki olivat koneessa ajoissa. Koneessa oli varmaankin n. 350 paikkaa ja matkustajia vain n. 50. Se oli kyllä tosi iso plussa, koska oli rauhallista ja paljon tilaa nukkua. Lento menikin aikalailla omaltaosaltani nukkuessa, täyttäessä ristikoita, pelaamalla istuinosan näytöllä ja syöden. Ihmeellistä että koneessa oli kerrankin hyvää ruokaa! Lampaan lihapullia ja perunamuussia, sivistyneenä ihmisenä otin ruokajuomaksi valkkaria… 😀

Lento saapui Thaimaan Bangkokiin kello 6.40 paikallista aikaa (eli klo 2.40 Suomen aikaan) Oli ihana tuntea kuumuus ja nähdä auringonpaiste jo heti lentokoneesta ulos päästyä. Vaikka lentokenttä oli iso ja sekava selviydyimme ulos suhteellisen nopeasti. Seuraavaksi piti metsästää bussi Bangkokista Pattayalle ja odottaa sitä 1,5h.  Onneksi lentokentältä löytyi hyvä ruokapaikka ja nuudelikeittoa syötäväksi. Bussimatka kesti lähemmäs kaksi tuntia (tuntui ikuisuudelta) koska väsytti lennon jälkeen ja muutenkin oli pää kipeä. Ilmastointi sentään pelitti. Oli kyllä hauska seurata Thaimaan liikennettä ja nähdä kuinka maisemat vaihtuivat koko ajan. Toisaalla oli erittäin kuivaa ja toisaalla rehevää tai toisessa kohtaa tehtaita ja kauppoja, kun taas muutaman sadan metrin päästä jengi kasvatti palmuja yms.

Vihdoin Pattayalle päästyäni isäni oli vastassa minua ystävänsä kanssa. Joimme muutamat bisset jo heti hotellille päästyämme ja siinä vaiheessa vasta oikesti tajusin kuinka helvetin kuuma täällä on !! joka päivä n. 34-35 ja öisin n. 30 astetta. Onneksi on ilmastointi ja tuulettimia joka paikassa ja kyllä kroppa nopeasti tottuu tähän (toivottavasti). Kun vaatteet oli vaihdettu ja asetuttu taloksi lähdimme syömään paikalliseen ravintolaan (annoksesta ei ole kuvaa koska oli liian nälkä :D) Seuraavaksi yritimme etsiä baarin, johon voisi mennä yksille, mutta ilta-aikaan joka ikinen baari on näin suoraan sanottuna täynnä huoria. Nuoret nätit naiset ja ladyboyt seisovat baarin ovilla ja yrittävät houkutella keski-ikäisiä miehiä sisälle. Nyt varsinkin on kilpailu kovaa, että kuka saa asiakkaita koska täällä ei ole paljoa turisteja (sesonkiaika ohi) Löysimme kuitenkin Walking Streetiltä ihan mukaviakin paikkoja joissa istua iltaa esim. Ice Bar, jonka sisällä oli 2 huonetta. Toisen lämpötila oli sopivan viileä ja moni oli hakeutunut sinne pakoon kuumuutta ja kosteutta. Toisen huoneen lämpötila taas oli lähempänä nollaa ja sinne mentäessä tarjottiin talvitakkeja. Kiinalaiset turistit olivat ihmeissään kun suomalainen porukka tuli sisälle ihan vaan shortsit jalassa ja topit päällä, koska siellä oli ihanan viileä. Huoneessa pystyi oikeasti seisomaan jonkun 5 minuuttia normaalisti eikä tullut edes kylmä, mutta kiinalaiset tärisivät karvalakit päässä ja toppatakit päällä koska siellä oli niin kylmä. Loppuillasta tutustuimme vielä muutamaan baariin ja kävimme paikallisessa yökerhossa Imsoniassa ja siitä illasta ei sitten sen enempää 😀

TORSTAI:

Aamulla herättiin joskus 10 aikaan ja lähdin ottamaan aurinkoa rannalle. Tosin homma meni ihan seikkailuksi ja etsiminen kesti aika kauan. Lopulta pääsin rannalle ja hetken päästä tajusin, että siellä oli niin matalalla laskuvesi, että osa veneistä, vesijeteistä ja ”banaaneista” olivat jääneet kuivalle maalle kun vesi oli paennut. Hetken siinä otettiin aurinkoa ja leikittiin meribiologeja, tutkien mm. rapuja ja simpukoita. Lopulta todettiin, että halutaan uimaan ja menimme ostoskeskus Mikeen, jossa on kymmenennessä kerroksessa iso uima-allas. Auringon paistava osuus sitten grillattiinkin itseämme siellä ja uitiin vaan. Noin viiden aikaan saavuimme takasin hotellille suihkuun ja vaihtamaan kuteet iltaa varten. Tosi hyvin oli tullut rusketusta jo ensimmäisen päivän jälkeen ja vähän vain olkapäät punottaa, mutta ei ne ihan palanut oo 🙂 rasvaa vaan nii hyvä tulee. Nyt sitten hotellin aulassa kirjotin tän valmiiks ja seuraavaksi lähdetään shoppailemaan! Pitäkää Suomi pystyssä, laittelen taas joku päivä kuvia :*

ps. Sori kun noi kuvat meni tollain, mutta klikkaamalla kuvaa sen saa isommaksi  !

Valmiina lähtöön

Nyt on vihdoin matkalaukku pakattu ja suurin osa asioista hoidettu. Yön yli pitäis vielä nukkua ja aamulla käydä ajotunnilla ja hoitaa muutama asia kuntoon ennen lähtöä. Hyvin saanut kaikki asiat hoidettua vaikka kiire meinasikin tulla ja äkkilähtö kyseessä. Eli tosiaan viime torstaina isäni soitti Thaimaasta, että haluanko tulla hänen luokseen ensi viikolla. Ei tarvinnut kauaa miettiä lähdenkö vai en. Olen aina ollut sitä mieltä, että elämässä pitää tehdä juuri sitä mitä haluaa ja hetkeen pitää tarttua. Elämässä on kuitenkin niin paljon hienoja mahdollisuuksia, jotka saattavat hyvinkin nopeasti mennä sivu suun ja niitä katuu myöhemmin. Minä en aio enää katua vaan nauttia elämästäni täysin sieluin! Joten iltapäivällä se olisi sitten menoa. Lento Helsinki-Vantaalta Bangkokiin lähtee klo. 17.00. Takaisin olen lennon varannut 18.6 (päivänvaihtomahdollisuudella), mutta jos saan töitä niin aivan varmasti jään niin pitkäksi aikaa kun vain itse haluan. Joten se olis sitten  ลา ทุกคน ! Eli heippa kaikille ! Toki tulee ikävä, mutta kuukausi, muutama kuukausi tai jopa vuosi on hyvin lyhyt aika ihmisen elämästä ja kyllä siitä selviää 🙂